Khamis, Februari 28, 2019

Doa istiharah

Doa istiharah

اللّٰهٌمَّ إِنِّى أَسْتَخِيرُكَ بِعِلْمِكَ

وَأَسْتَقْدِرُكَ بِقُدْرَتِكَ

وَأَسْلُكَ مِنْ فَضْلِكَ العَظِيمِ

فَإِنَّكَ تَقْدِرُ وَلَا أَقْدِرْ

وَتَعْلَمُ وَلَا أَعٍْلَمُ

وَأَنْتَ عَلَّامُ الغُيُوبِ

اللّٰهُمَّ إِنْ كُنْتُ تَعْلَمُ أَنَّ هَذَاالأَمْرُ..sebutkan hajatnya
خَيْرٌلِي فِي دِنِي وَمَعَاشِي وَعَاقِبَةِ أَمْرِي

أَوْ قَالَ عَا جِلِ أَمْرِي  وَآجِلِهِ فَاقْدُرْهُلِي

وَيَسِّرْهُ لِي ثُمَّ بَارِكْ لِي فِيهِ

وَإِنْ کُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ هَذَاالأَمْرُ شَرٌّلِى دِنِي وَمَعَاشِي وَعَاقِبَةِ أَمْرِي

أَوْ قَالَ عَا جِلِ أَمْرِي وَآجِلِه فَاصْرِفْهُ عَنِّي وَاصْرِفْنِي عَنْهُ

وَاقْدُرْلِيٕ حَيْثُ كَانَ ثُمَّ أَرْضِنِي بِهِ

Ya Allah,Sesungguhnya aku memohon(yg tepat) kepadaMu sesuai dgn ilmu Mu(yg maha luas)

Dan aku memohon kepadaMu  dengan sifat  mahakuasa Mu agar  Engkau memberikan kemampuan  kepada ku(untuk menjalankan)pilihan Mu.

Engkau Maha Tahu  sedang aku tidak tahu.

Kerana sesungguhnya Engkau Maha Kuasa sedang aku tidak berkuasa.

Dan aku memohon kepada Mu  sebahagian kurnia Mu  yg agung.

Dan Engkau mengetahui perkara yg ghaib.

Ya Allah ,sekiranya Engkau tahu bahawa urusan ini (sebutkan hajatnya)bagi ku dalam urusan agama ku, kehidupan ku ,serta akibatnya(didunia dan diakhirat)

Maka takdirkanlah ia untuk ku

Kemudian berkahilah aku dalam urusan ini

Dan sekiranya Engkau tahu bahawa urusan ini buruk untuk diriku  dalam agama ku,kehidupan ku,serta akibatnya(didunia dan diakhirat)maka jauhkanlah urusan ini dari ku dan jauhkanlah aku dari urusan ini.

Dantaqdirkanlah kebaikan untukku di mana pun,kemudian jadikanlah aku ridha menerimanya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan