Jumaat, Mac 29, 2019

Doa mohon keteguhan iman.

Doa mohon keteguhan iman.

اللّٰهُمَّ إِنِّي أسْأَلُكَ الثَّبَاتَ فِي الْأَمْرِوَالْعَزِيمَةَ عَلَى  الرُّشْدِ

وَ أسْأَلُكَ مُوجِبَاتِ رَحْمَتِكَ وَعَزَائِمَ مَغْفِرَتِكَ

وَ أسْأَلُكَ شُكْرَ نِعْمَتِكَ وَحُسْنَ عِبَادَتِكَ

وَ أسْأَلُكَ قَلْبًا سَلِيمًا وَلِسَانًا صَادِقًا

وَ أسْأَلُكَ مِنْ خَيْرِ مَا تَعْلَمُ وَأَعُوذُبِكَ مِنْ شَرِّ مَا تَعْلَمُ

وَأَسْتَغْفِرُكَ لِمَا تَعْلَمُ  إِنَّكَ أَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ

Ya Allah ,Aku memohon kepada Mu keteguhan dalam segala perkara,tekad kuat untuk meniti petunjuk.
Aku memohon kepada Mu segala yg boleh mendatangkan rahmat Mu dan segala yg boleh mengundang ampunan Mu.
Aku memohon kepadaMu rasa syukur atas nikmat Mu dan ibadah yg bagus.
Aku juga memohon hati yg selamat  dan lisan yg jujur.
Aku juga memohon kepada Mu kebaikan yg Wngkau ketahui.
Aku berlindung  kepada Mu dari keburukan yg Engkau ketahui.
Aku meminta ampunan kepada Mu atas dosa yg Engkau ketahui.
Sesungguhnya Engkau adalah Maha Memgetahui perkara2 ghaib

Tiada ulasan:

Catat Ulasan